Sahte İndirim Kampanyalarına Yeni Düzenleme
Son zamanlarda tüketicileri yanıltmaya yönelik sahte indirim kampanyalarıyla ilgili Ticaret Bakanlığı’ndan önemli bir adım geldi. Artık ürün fiyatları belirlenirken son 30 gün değil, 10 gün önceki fiyatlar esas alınacak.
Geçtiğimiz günlerde Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin mağdur olmaması için indirimli satışlar öncesinde 30 gün önceki fiyatların dikkate alınması gerektiğini açıklamıştı.
Mevcut Fiyat Etiketi Yönetmeliği’nde yer alan düzenlemeye göre, indirimli fiyat belirlenirken son 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyat dikkate alınıyordu. Ancak Ticaret Bakanlığı, yeni düzenlemeyle bu süreyi 10 güne indiriyor.
Türkiye Gazetesi’nin haberine göre, Fiyat Etiketi Yönetmeliği’nde yapılması planlanan değişiklikle, indirimli ürünlerin fiyatlandırılmasında indirim öncesindeki son 10 gün içinde uygulanan en düşük fiyat esas alınacak. Ürün tanıtımlarında da önceki 10 günün fiyatı ile indirimli fiyat birlikte gösterilecek.
Reklam Kurulu Önlem Almıştı
Meyve ve sebzeler gibi hızlı bozulan ürünlerde ise indirim miktarı hesaplanırken, indirimli fiyattan önceki fiyat baz alınacak. Bu yılın ilk yarısında Reklam Kurulu’nun incelediği 12 bin 499 dosyanın 753’ünde mevzuata aykırılık tespit edilmiş ve toplamda 141 milyon 123 bin lira idari para cezası kesilmişti.