Mobil bankacılıkta tehlike: Mahkeme bankayı kusurlu buldu, hesaplarınızı hemen kontrol edin!

F.O.’ya 100 Bin TL’lik Dolandırıcılık Davasında Banka %70 Kusurlu Bulundu

Karşıyaka ilçesinde yaşayan F.O., geçen yıl eylülde para çekmek için gittiği otomatik para çekme makinesinde (ATM) kartlarının blokeli olduğunu fark etti. Bu durum üzerine ilgili bankaya başvuran F.O., yapılan incelemede, vadeli hesabındaki 100 bin lirasının önce vadesiz hesabına, ardından İ.B. isimli bir kişiye gönderildiği tespit edildi.

İşlemi kendisinin yapmadığını belirten F.O., 100 bin liranın iadesini talep etti ancak banka bu talebi kabul etmedi. F.O, çözüm için Karşıyaka Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu.

Tüketici Hakem Heyeti, sorunun çözümü için bilişim uzmanlarından oluşan bir bilirkişi heyetinden rapor istedi. Raporda, F.O’nun hesabından iki kez para transferi yapılmaya çalışıldığı kaydedildi. İlk işlemde, İ.B’nin hesabına yapılan para gönderimi banka tarafından şüpheli işlem olarak iptal edilmişti.

GÜVENLİK ÖNLEMLERİNİN YETERSİZLİĞİ

Bilirkişi raporunda, internet bankacılığı şifresinin sıfırlandığı ancak bazı dijital kanallara kısıt konulmasına rağmen hesaplara bloke konulmadığına dikkat çekildi. Raporda, banka tarafından telefonla teyit alma ya da kısa mesajla doğrulama gibi güvenlik önlemlerinin uygulanmadığı, bu nedenle banka tarafından gerekli özenin gösterilmediği ifade edildi.

TÜKETİCİ VE BANKA KUSURLU BULUNDU

Tüketici hakem heyetinin kararına itiraz eden banka, İzmir 3. Tüketici Mahkemesine başvurdu. Mahkeme, olayda iki tarafın da kusurlu olduğunu belirtti. Mahkemeye göre, bankanın şüpheli işlem mekanizmasını uygulamaması nedeniyle zarar meydana geldi. Mahkeme, bankayı %70, tüketiciyi ise %30 kusurlu buldu.

Mahkeme kararı sonrasında, banka tarafından F.O’ya 70 bin lira ödenmesine hükmedildi. F.O’nun avukatı Zümbül Nur Ezikoğlu, bankaların kişisel bilgileri, mevduatları ve birikimleri koruma yükümlülüğü taşıdığını vurguladı. Ayrıca, mahkemenin dolandırıcılık eyleminde bankayı %70 kusurlu bulduğunu belirtti. Ezikoğlu, “Kusurun tamamen bankada olduğu kanaatindeyiz, ancak mahkeme kamu vicdanını gözeterek tüketicinin de kısmi bir kusurunun bulunduğuna karar verdi” şeklinde konuştu.

 

Related Posts

Sahte indirimlere karşı yeni önlem: 30 günden 10 güne düşürüldü

Sahte indirim kampanyaları, tüketiciyi yanıltmaya yönelik indirim reklamları veya indirimli ürün tanıtımlarında, tüketicinin korunması için yeni bir adım daha atılıyor. Ürün fiyatında 30 gün değil, 10 gün önceki fiyat esas alınacak. Ticaret Bakanlığı …

10 bin kişiye iş fırsatı! Engelsiz İşgücü Uyum Programı başladı

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, engelli bireylerin işgücü piyasasında daha güçlü bir şekilde yer almalarını amaçlayan “Engelsiz İşgücü Uyum Programı”nın hayata geçirildiğini duyurdu. ENGELLİ BİREYLERE EĞİTİM, DESTEK VE DENEYİM …

Bursa’dan Üreticilere Mazot Desteği

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından üreticilerin desteklenmesi ve girdi maliyetlerinin azaltılması amacıyla başlatılan ‘Mazot Desteği’ projesi kapsamında 6 bine yakın üreticiye yüzde 100 hibeli mazot desteği sağlandı.

Altın ve dolarda 48 saat içinde kıyamet kopacak. İslam Memiş “Hazır olun” diyerek açıkladı

Altın ve para piyasaları uzmanı İslam Memiş, perşembe günü açıklanacak faiz kararlarıyla piyasalarda büyük değişim öngörüyor. Altın, dolar ve borsada kritik seviyeler için “Hazır olun” uyarısı yaptı. Altın ve para piyasaları uzmanı İslam Memiş …

Ankara’da bir şeyler oluyor

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Erdoğan’ın partisinin Kızılcahamam kampında Türk/Kürt/Arap vurgusu yapması… İktidarın küçük ortağı MHP Genel Başkanı Bahçeli’nin milletvekilleriyle yaptığı toplantıda Cumhurbaşkanı’nın iki yardımcısı olsun biri Kürt …

Gıda devi iflasın eşiğinde! Karar verildi…

Türkiye’nin şekerleme ve oyuncaklı şeker üretiminde yer alan markalardan biri olan Global Gıda, bağlı bulunduğu grup şirketleriyle birlikte konkordato başvurusu yaptı. Bakırköy 3. Asliye Ticaret Mahkemesi tarafından görülen davada, Global Gıda …