Nisan ayında en çok satan otomobil ve hafif ticari araç markaları belli oldu






Nisan Ayında Otomobil ve Hafif Ticari Araç Satışlarında Lider Markalar

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği Açıkladı: İşte Nisan Ayının Lider Markaları

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği, nisan ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarında lider markaları belirledi.

Zirvede Renault Yer Alıyor

Gazeteci Emre Özpeynirci’nin sosyal medya hesabından paylaştığı verilere göre, Renault yine zirvede yer alıyor.

İşte nisan ayında otomobil ve hafif ticari araç satışlarında zirvede yer alan markalar:

  • 1 – RENAULT
  • Nisan ayında toplam otomotiv pazarının lideri, 9.702 adetlik satışla Renault oldu. Renault’un pazar payı %9,21 olarak gerçekleşti. Ocak-nisan dönemi satış rakamı ise 40.034 olarak açıklandı.

  • 2 – FIAT
  • Fiat, 9.256 adetlik satışla Renault’u takip etti. Fiatın pazar payı %8,79 oldu. Markanın ocak-nisan dönemi satış rakamı ise 31.302’dir.

  • 3 – FORD
  • Ford, 8.065 adetlik satışla üçüncü sırada yer aldı. Pazar payı %7,66 olan Ford’un ocak-nisan dönemi satış rakamı 29.832’dir.

  • 4 – VOLKSWAGEN
  • Almanya’nın önde gelen araba markalarından Volkswagen, 8.44 adetlik satışla dördüncü sırada yer aldı. Volkswagen’in pazar payı %7.64 olarak gerçekleşti. Ocak-nisan dönemi satış rakamı 27.811’dir.

  • 5 – PEUGEOT
  • Beşinci sırada 7.626 adetlik satışla Peugeot yer aldı. Peugeot’un pazar payı %7,24. Ocak-nisan dönemi satış rakamı ise 27.228’dir.

  • 6 – TOYOTA
  • Toyota, 7.482 adetlik satışla altıncı sıraya yerleşti. Pazar payı %7,10 olan Toyota’nın ocak-nisan dönemi satış rakamı 30.617’dir.

  • 7 – OPEL
  • Opel’in nisan ayındaki satışı 5.877 oldu ve pazar payı %5,58 olarak gerçekleşti. Ocak-nisan dönemi satış rakamı ise 21.226 olarak belirlendi.

  • 8 – HYUNDAI
  • Hyundai, 5.602 adetlik satışla sekizinci sırada yer aldı. Hyundai’nin pazar payı %5,32 ve ocak-nisan dönemi satış rakamı 20.727’dir.

  • 9 – BYD
  • Dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi BYD, 5.397 adetlik satışla dokuzuncu sırada yer aldı. BYD’nin pazar payı %5,12 ve ocak-nisan dönemi satış rakamı 13.608’dir.

  • 10 – CITROEN
  • 10. sırada, 4.337 adetlik satışla Citroen yer aldı. Citroen’in pazar payı %4,21 ve ocak-nisan dönemi satış rakamı 17.307’dir.

20 markanın oluşturduğu listenin diğer markaları:

  • 11 – BMW – 3.546 adet satış, %3,37 pazar payı
  • 12 – TOGG – 3.537 adet satış, %3,36 pazar payı
  • 13 – Skoda – 3.489 adet satış, %3,31 pazar payı
  • 14 – Mercedes – 3.321 adet satış, %3,15 pazar payı
  • 15 – Chery – 3.010 adet satış, %2,86 pazar payı
  • 16 – Audi – 2.241 adet satış, %2,13 pazar payı
  • 17 – Kia – 2.152 adet satış, %2,4 pazar payı
  • 18 – Dacia – 1.978 adet satış, %1,88 pazar payı
  • 19 – KG Mobility – 1.353 adet satış, %1,28 pazar payı
  • 20 – Cupra – 1.211 adet satış, %1,15 pazar payı


Related Posts

THY duyurdu: İslamabad ve Lahor seferleri iptal edildi

Türk Hava Yolları (THY), Hindistan’ın Pakistan’a saldırısı nedeniyle bugün ve yarın İstanbul’dan yapılması planlanan İslamabad ve Lahor seferlerini karşılıklı iptal etti.

VİOP’ta endeks kontratı güne yükselişle başladı – 8 Mayıs 2025

Borsa İstanbul Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası’nda (VİOP) BIST 30 endeksine dayalı haziran vadeli kontrat, güne yüzde 0,4 yükselişle 10.437,00 puandan başladı.

Yasaklar- yolsuzluk- yoksulluk

AKP iktidara gelmeden önce 3Y’yi seçim vaadi olarak kullanıyordu Yasakları, yolsuzluğu ve yoksulluğu bitireceklerini iddia ediyorlardı. Aradan geçen 23 yılda 3Y yaygınlaştı. Türkiye için sıradanlaşan bir günde yasak, yoksulluk ve yolsuzluğun örnekleri aynı anda görüldü.

Son sağlık siyasetinin komplikasyonu: Tıp eğitiminin yaşadığı kriz

Siyasette sorunları çözmek için ortaya koyduğunuz çözümlerin başka sorunlara yol açabileceğini öngörmek ayrı bir siyasi meziyettir. Sorun üretmek toplumun tabiatındandır ve siyaset bu sorunların çözümünün her şeyden önce teşhisi sonra sağlıklı bir tedavisi için vardır. Bazen uyguladığınız çözüm veya tedavi yolunun komplikasyonları oluyor ve bu komplikasyonlara karşı da ilk uyguladığınız tedavi ile birlikte önleyici tedbirler de almak gerekiyor. Siyaset için burada kullandığımız terminolojinin tıp

‘Görünmez kahraman’la havada dev imza

Türk Hava Yolları iştiraki Teknik AŞ, Rolls-Royce’la dünyanın en büyük motor bakım merkezlerinden birini İstanbul’a kuruyor. Teknik AŞ için ‘görünmez kahraman’ ifadesini kullanan Ahmet Bolat, “2027’de ilk motoru bakıma alacağız” dedi

Deprem korkusu alışkanlıkları değiştirdi; yurttaşlar yastık altını bankaya taşıyor

Deprem korkusu alışkanlıkları değiştirdi; yurttaşlar yastık altını bankaya taşıyor